L’INS és una escola catalana pública, oberta a les relacions amb
altres cultures i països. S’identifica amb una gestió educativa democràtica,
respectuosa amb els drets humans i les diferents confessions religioses.
Respecten la diversitat, i els drets individuals.
Duen a terme una pedagogia activa, innovadora i inclusiva, per
tal d’assolir la formació integral dels alumnes.
El centre té molt present que l’educació és un procés i té els
següents valors principals entre altres: Promotora de les llibertats
individuals i els drets humans; equitativa i inclusiva, dins d’un enfocament
integrador; que creu en l’autonomia, tant de l’alumnat com de la gestió del
centre; respectuosa amb els discapacitats i les persones superdotades.
La línia d’actuació pedagògica dissenyada pel centre és el de
donar una sortida adequada a les necessitats i característiques personals de
cadascun dels alumnes al llarg del procés d’ensenyament-aprenentatge i al final
del seu pas pel sistema educatiu. Es pretén donar una formació tant de
coneixements acadèmics com en valors i hàbits de conducta social.
Els professionals que intervenen en el centre són:
Direcció: director, cap d’estudis, coordinador pedagògic,
secretari, cap d’estudis adjunta.Coordinacions: corrdinador/a de 1er cicle ESO, de 2on cicle ESO, de batxillerat, d’informàtica, d’activitats, de llengua i cohesió social i de prevenció de riscos.
Caps de departament: caps de ciències de la natura, de ciències socials, d’educació física, d’idiomes, de llengua catalana, de llengua espanyola de matemàtiques, de música, de tecnologia, de visual i plàstica i d’orientació educativa.
Tutories tècniques: tutors/a de mediació escolar, comunicació audiovisual, xarxa competències bàsiques, actes de centre, imatge, revista, grup musical i suport a l’informàtica.
En total són trenta vuit professionals, comptat sis
representants del consell escolar, però
a més a més, es compta amb dos persones a consergeria i el personal de neteja i
manteniment.
El centre disposa d’ un equip psicopedagògic format per una
pedagoga i una psicòloga que fan les funcions de piscopedagògues, totes dues
formen part del departament d’ Orientació Educativa i del claustre de docents.
Aquestes funcions estan integrades en l’organització general i del Projecte
Curricular de centre. L’ equip psicopedagògic juntament amb la cap d’ estudis,
el coordinador pedagògic, la professional de l’ equip psicopedagògic de l’ EAP,
els coordinadors de primer i segon cicle de l’ ESO, la treballadora social i el
director en aquells temes que es considerin necessaris, formen part de la
comissió d’ atenció a la diversitat (CAD).