dissabte, 24 de novembre del 2012

Context de les pràctiques

 
Realitzo les pràctiques de psicopedagogia en un centre educatiu d'educació secundària de Lleida.  Actualment el centre compta amb 486 alumnes, procedents de poblacions del voltant i dels quals un 23% són persones immigrades, majoritariament de Romania. A més, a més també cursen els seus estudis alumnat procedent de Primària amb dictamen de nee, aquests reben una atenció d’ acord amb les seves necessitats a partir dels diferents recursos dels que disposa el centre on imparteixen ESO i Batxillerat i que pertany al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’INS és una escola catalana pública, oberta a les relacions amb altres cultures i països. S’identifica amb una gestió educativa democràtica, respectuosa amb els drets humans i les diferents confessions religioses. Respecten la diversitat, i els drets individuals.
Duen a terme una pedagogia activa, innovadora i inclusiva, per tal d’assolir la formació integral dels alumnes.

El centre té molt present que l’educació és un procés i té els següents valors principals entre altres: Promotora de les llibertats individuals i els drets humans; equitativa i inclusiva, dins d’un enfocament integrador; que creu en l’autonomia, tant de l’alumnat com de la gestió del centre; respectuosa amb els discapacitats i les persones superdotades.
La línia d’actuació pedagògica dissenyada pel centre és el de donar una sortida adequada a les necessitats i característiques personals de cadascun dels alumnes al llarg del procés d’ensenyament-aprenentatge i al final del seu pas pel sistema educatiu. Es pretén donar una formació tant de coneixements acadèmics com en valors i hàbits de conducta social.

Els professionals que intervenen en el centre són:
Direcció: director, cap d’estudis, coordinador pedagògic, secretari, cap d’estudis adjunta.
Coordinacions: corrdinador/a de 1er cicle ESO, de 2on cicle ESO, de batxillerat, d’informàtica, d’activitats, de llengua i cohesió social i de prevenció de riscos.
Caps de departament: caps de ciències de la natura, de ciències socials, d’educació física, d’idiomes, de llengua catalana, de llengua espanyola de matemàtiques, de música, de tecnologia, de visual i plàstica i d’orientació educativa.
Tutories tècniques: tutors/a de mediació escolar, comunicació audiovisual, xarxa competències bàsiques, actes de centre, imatge, revista, grup musical i suport a l’informàtica.

En total són trenta vuit professionals, comptat sis representants del consell escolar,  però a més a més, es compta amb dos persones a consergeria i el personal de neteja i manteniment.    
El centre disposa d’ un equip psicopedagògic format per una pedagoga i una psicòloga que fan les funcions de piscopedagògues, totes dues formen part del departament d’ Orientació Educativa i del claustre de docents. Aquestes funcions estan integrades en l’organització general i del Projecte Curricular de centre. L’ equip psicopedagògic juntament amb la cap d’ estudis, el coordinador pedagògic, la professional de l’ equip psicopedagògic de l’ EAP, els coordinadors de primer i segon cicle de l’ ESO, la treballadora social i el director en aquells temes que es considerin necessaris, formen part de la comissió d’ atenció a la diversitat (CAD).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada