dimecres, 28 de novembre del 2012

Una altra tasca del psicopedagog, l'orientació formativa.

Hola  a tothom,
Ja s'aproxima la fi de les pràctiques al centre! de fet en menys d'una setmana ja finalitzo! la veritat es que trobaré a faltar alumnes i companys. No us passa a vosaltres?

Bé, a banda d'aquest comentari, avui volia parlar de l'orientació professional. Al centre una de les psicopedagogues dur a terme aquestes tasques, i em estat comentat el cas d'un alumne i  una alumna que aquest curs finaltizaran 4art ESO.
Per la seva trajectòria educativa, es preveu que aquests dos nens no obtindràn la titulació d'Educació Secundària Obligatòria.  Un d'ells insisteix en cursar el batxillerat,  i després enginyeria informàtica,  tot i que per la seva evolució es preveuen certes difiucltats per aprovar-ho, i a més no podrà fer-ho sinó obté la titulació d'ESO. 
La noia  té clar que vol ser perruquera, i per tant recomanariem un CFGM, però tampoc creiem que pugui superar la prova d'accés.
Una de les opcions que plantegem, juntament amb les respectives tutores de cicle, és si seria convenient, donar-los major suport, inclus valorant l'opció de reforç a l'estudi fora del centre per mirar d'esgotar les últimes possibilitats d'obtenir el graduat. Però ens trobem en que les familíes respectives no tenen recursos econòmics i no s'ho podrien permetre, a més no pensem que els alumnes volguessin assitir, i d'altra banda, que faran un cop obrtinguin l'ESO? si fracasen en el batxillerat i en la prova d'accés a cicles, deixaran els estudis definitivament? de què podran treballar?
Per poder decidir millor, em pensat cercar  recursos foramtius i laborals a la ciutat, destinats per a joves.
Finalment em trobat que a l'Ajuntament de la ciutat, es realtizen PTT pla de transició al treball i PQPI Programa de qualificació professional incial i creiem que aquestes serien les opcions més convenients ja que realtizan aquests programes, inclouen l'aprenentatge de competències tècnico professionals per un ofici, a la vegada que rebran suport i eines per la  futura incorporació al món laboral,  i a més preparació per la realització de les provés per l'obtenció de l'ESo.

De manera que el noi, segons els seus interessos, realitzaria el PTT, especialtiat formativa: auxiliars de muntatges d'equiops informàtics. I la noia realitzaria PQPI, especialitat formativa:Auxiliar en imatge personal, perruqueria i estètica.

Adjunto enllaç amb informació  de en què consisteixen,  aquests programes:


dilluns, 26 de novembre del 2012

El treball en equip

Hola!
 Bé, seguiré parlant de les reunions de la Comissió Atenció a la diversitat, (CAD) que és duen a terme al centre.
Adjunto una foto, de l'última que vam tenir, on jo també surto. La veritat es que voldria apofitar per assenyalar el bon ambient de treball que hi ha a l'institut, concretament com a alumna de pràctiques m'estic sentint molt acollida, i a més m'agrada veure que es dur a terme un treball cooperatiu entre tots els membres del centre, i més concretament, les membres de la CAD.
El treball cooperatiu, permet oferir millor ajuda pedagògica als alumnes, analitzar problemes comuns, actuar amb criteris coherents davant els estudiants, i augmentar el sentiment de pertinença dels professionals.


Penso que és quelcom important en la tasca dels psicopedagogs el, ser capaç de dur a terme un treball en equip per tal d'assolir els objectius professionals i perquè no, també els personals, i per aconseguir-ho, cal cuidar les relacions i interaccions entre els professionals que intervenen en el procés educatiu de l'alumne.