dimecres, 31 d’octubre del 2012

Reunió preavaluació

Segueixo amb el pràcticum! 
Continuo realitzant  les sessions d'estudi assistit i  observant en la resta de sessions que vam pactar amb la psicopedagoga, però aquest cop voldria destacar la meva participació en la primera reunió de preavaluació dels i les alumnes d'ESO.  La meva tutora va valorar que coneixèr la dinàmica que es dur a terme en aquests reunions és important per la psicopedagoga, perquè coneix com van evoucionant els alumnes, principalment els que presenten necessitats educatives especials, als quals estem ajudant en les classes d'adaptacions de matemàtiques i anglès i que també assiteixen a estudi assistit. 
El desenvolupament de la reunió va ser de la següent manera: durant 50 minuts, cada tutor de cada classe de tots els cursos de l'ESO, comenta en primer lloc, una valoració global de tot el grup al que tutoritza, i en segon lloc, fa una valoració individual de cada alumne, a la vegada que la resta de professors, donen la seva opinió referent a l'actitud, el comportament i l'evolulció acadmèmica de cada un d'ells, així com possibles incidències de l'entorn familiar de l'alumne que puguin afectar en el seu desenvolupament (micorsistema de Bronfenbenner). Cal tenir en compte que previament a aquesta reunió, tots els professors/es de les diferents matèries, ja han fet un examen per saber els coneixements que ha assolit, durant la primera avaluació, cada alumne en la matèria en qüestió. 
Jo també vaig aprotar les meves opinions en referència als alumnes que venen a la sessió d'estudi assitit, el seu comportament, les mancances que jo detectava en algunes assignatures i les relacions entre iguals.
Considero que ha sigut una experiència molt enriquidora!

1 comentari:

  1. Hola Eugènia,
    Has començat situant els objectius del teu Pràcticum. També apareix una descripció narració d’alguna sessions. També hi has aportat algunes observacions, però cal aprofundir.
    El que és interessant i es demana és que al llarg del “diari” de Pràctiques en format blog, vagin quedant reflectides les dificultats, els dubtes, les inseguretats… que et pot anar provocant el procés d’intervenció psicopedagògica. A partir d’aquí, es pot donar un intercanvi entre els membres del grup que us pot donar suport i enriquir mútuament.
    Aprofito per comentar-te que les intervencions al blog han de ser sovintejades.
    El nombre d'entrades del teu blog és insuficient.
    Respecte al seguiment dels blogs dels companys, hauries de fer l’esforç de seguir-los i participar-hi.

    ResponElimina