dimarts, 23 d’octubre del 2012

Participació autònoma

Hola de nou,
Segueixo amb les pràctiques a l'IES. La meva participació  en aquest pràcticum de moment ha estat d'observació i seguiment durant les sessions de grups flexibles de matèries d'anglès i matemàtiques així com a les sessions d'estudi assistit. Però a més avui he començat amb una participació, prèvi coneixement del grup i indicacions de la psicopedagoga del centre,  al grup d'estudi assistit, on es troben alumnes des de 1er a 4rt d'ESO, a partir seguiré de forma autònoma desenvolupant aquesta sessió.
La classe consta de dotze alumnes, als que els cal reforç en tècniques d'estudi en general. Avui he tingut una primera aproximació als alumnes, i m'han comentat en quines matèries tenen més dificultats, els he ajudat a desenvolupar tasques que tenien encomadades, partint sempre del que ja saben fer, (enfocament constructivista) i mirem de fomentar l'autonomia en el desenvolupament de les tasques, tractem de que aprenguin per ells mateixos a buscar fonts d'informació per resoldre els dubtes, organtizació i prioirtzació en les tasques a desenvolupar entre altres. Tot ho he enfocat des d'una visió de reforç positiu  (Skinner). Aquesta és una intervenció correctiva perquè són alumnes que ja presenten dificultats, però sobretot preventiva, per tal d'evitar que vagin adquirint mals hàbits d'estudi i per tant perdent motivació i interés per l'estudi.
M'he sentit molt còmoda durant el desenvolupament de la classe i ells es mostren col.laboratius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada