dimecres, 12 de desembre del 2012

Escola inclusiva.

Hola de nou,
Aprofitant que ahir vaig tractar el tema de l'atenció a la diverstiat, voldria incloure  una mica d'informació sobre  la legislació en referència a l'escola inclusiva, ja que penso que coneixer-la és imporant per la tasca del psicopedagog.

Legislació: Avanç cap a una educació inclusiva.
Els sistemes educatius de tot el món s'enfronten a l'enorme repte d'oferir a tots els nens, nenes i joves una educació de qualitat. El paradigma educatiu per aconseguir una educació de qualitat, més justa i equitativa, és el de la inclusió educativa.
Basant-nos en la llei 14/2010, de 27 de Maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència, s’estan portant a terme molts projectes, plans i accions encaminades a reduir les barreres que impedeixen o dificulten l'accés, la participació i l'aprenentatge de l'alumnat, prestant especial atenció a aquells més vulnerables o desfavorits, a aquells que estan més exposats a situacions d'exclusió i més necessitats d'una educació de qualitat que respongui a les seves necessitats.
La inclusió és un procés d'intervenció educativa que mai es dóna per acabat. Cada centre es troba en un moment diferent en aquest procés i, per tant, cadascú ha d'avançar des d'aquest punt.  A Catalunya,s'han donat avanços molt positius en aquesta adreça, encara que també existeixen camps de millora que abordar. Els centres educatius són el motor del canvi, l'espai on es produeixen les veritables transformacions i és en aquest escenari on cal buscar mitjans per incloure a tot l'alumnat sense exclusió alguna. Es necessiten professionals amb aptituds per detectar barreres que dificulten l'aprenentatge i la participació.
L'avanç cap a plantejaments inclusius té com a premissa fonamental la col·laboració i implicació activa de la comunitat educativa en general. 
Per potenciar aquest enfocament, tant en el sistema educatiu com en els centres escolars, s'engega el Pla Estratègic d'Atenció a la Diversitat en el marc d'una Escola Inclusiva. El mateix s'insereix en el corrent educatiu promogut per la UNESCO que situa l'any 2015 com el termini que la comunitat mundial s'ha plantejat per complir el seu compromís d'oferir una educació de qualitat per tots i totes. Proposa un conjunt d'accions encaminades a aconseguir el màxim desenvolupament en cada alumna i alumne, valorant les diferències individuals i la diversitat com a enriquidora. Font: Karen Garcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada